Hoş geldiniz,
Ziyaretçi
|
İki zamanlı motorlarla Dört zamanlı motorlara farklı yönlerden bakmak gerekiyor. Kısa bir alıntı aktarayım. Sanırım aydınlatıcı olur.
İki zamanlı motorlar, dört zamanlı motorlara göre daha az detay içerirler. Bu yüzden imalatı daha kolay ve daha ucuzdur. Maliyeti ucuz olmasına rağmen, yakıt karışımının bir kısmının yanmadan egzoz gazıyla birlikte dışarı atılması sakıncalı ve ekonomik olmayan tarafıdır. Yakıt karışımı krank bölümünü kullanarak pistonun üst kısmına ulaşır. Bu yüzden krank bölümü dört zamanlı motorlar gibi devamlı yağ içinde yüzmez. Bu bölümün yağlanma işlemi, benzine karıştırılan yağ sayesinde olur. Fakat bu yağın benzinle birlikte yakılması çevre kirliliğine sebep veren sakıncalı bir durumdur. İki zamanlı motorlarda pistonun her yukarı çıkışında yanma işlemi gerçekleşmektedir. Halbuki dört zamanlı motorlar da, piston ikinci kez yukarı çıktığında yanma işlemi gerçekleşmektedir. Yanma işleminin her defasında olması çok yüksek ısıların ortaya çıkmasını ve motor elemanlarının ömrünün kısa olmasını doğurmaktadır. Bu motorların soğuk havalarda çalıştırılması diğer motorlara göre daha kolaydır. O yüzden özellikle kar motosikletlerinde tercih edilirler. İki zamanlılar, 1-Dört zamanlılara göre eşit ana ölçüler, eşit silindir sayısı ve devir sayısında iki misli güç üretirler.Yani, eşit güç üretmeleri durumunda ana ölçüler, dört zamanlıların yarısı kadar olacak tır.Böylece özgül makine ağırlığı ve makinenin kapladığı hacim, dört zamanlılardan önemli şekilde küçük olur. 2-Özellikle silindir sayısının 4'den fazla olduğu makinelerde, krank milinin moment dalgalanmalarına karşı iyi dengelenmesi nedeniyle ağır bir volana gerek yoktur. 3-Dört zamanlılara göre daha yüksek mekanik verim değerleri sağlamaktadırlar. Oysa, iki zamanlı motorların gerçek olarak ürettikleri güç, kuramsal olandan daha küçüktür.Çünkü ; fazla süpürme havası kullanıldığında zayıf yanma oluşmakta, bir yandan da silindirler iyi doldurulmadığından, oksijen miktarındaki azalma nedeniyle, yakıt iyi yakılamamaktadır ve küçük değerde ortalama basınçlar oluşmaktadır.Bunun anlamı makinanın ısıl ve fren ısıl verimlerinin azalması demektir. Yüksek devirli, 4 zamanlı,4 silindirli motorlarda krankların bir düzlem üzerinde olmamaları nedeniyle krank milinin dengelenmesi oldukça zordur.Aynı sakınca biraz daha az olmakla birlikte altı ve sekiz silindirli makinalar için, oldukça ağır bir volanı gerektirirler. İki zamanlı motorların özgül yakıt sarfiyatları, yüksek güçlü ve süper şarjlı olanlar istisna edilirse, dört zamanlı motorlardan daha fazladır. İki zamanlı motorlarının dört zamanlılara üstünlüklerinin bir başka nedeni de yapılarındaki sadeliktir. Özellikle 4 zamanlı makinalarda supap hareket mekanizmasının karmaşık yapıda oluşu ve işletme sırasında büyük bir gürültü oluşturması da dikkate alınması gereken bir sakıncadır. Alıntıdır. |
|
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
arkadaşlar kafama bi soru takıldı..
tanıtım yazısında olağanüstü bir hızlanmadan bahsedilmiş lakin ben bu modelin 2.43KW olan beygir gücünün (ki bu da 3.25HP'ye tekabül eder) pek anlayamadım acaba 2 zamanlı motorlarda daha az beygir gücüyle; 4 zamanlı motorların rakamsal olarak ortaya koydukları beygir güçleri (örneğin 8 beygir) denk mi oluyor? başka bir deyişle 2 zamanlı motorun 2 beygir gücü 4 zamanlı motorun 6 beygir gücüne eşittir gibi bir şey söyleyebilir miyiz? |
Pi Analitik Dershaneleri Fındıkzade
Özer Aksu - İdari İşler Sorumlusu 0543 681 2271 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Millet Cd. No:90 K:5 TEB Bankası Yanı Fındkzade Fatih İstanbul
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Ekonomik seri , tek kişi için ideal bir scooter yapmışlar.
|
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Her zaman olduğu gibi yakıt ekonomisine önem verilmiş. 50 cc iki zamanlı sıvı soğutmalı bir motor tek kişilik bir performans için oldukça iyi.
|
Kamil Tahtacı
AB RH + İstanbul Başkasının sizin hakkınızdaki düşüncesi sizin gerçeğiniz olmasın. Les Brown
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
İki zamanlı Scooterler zamanlarını yavaş yavaş dolduruyorlar. Firmalar Dört zamanlı Scooter portföyüne geçiş yapıyorlar. Yamaha 2013 yılında Sürpriz olarak Aerox R iki zamanlı Modelini piyasaya sürdü. Malum fazla yakıt tüketsede, iki zamanlıların performansı dört zamanlı scooterlerden daha iyidir.
Yarış tipi grenaj tasarımına sahip model oldukça keskin hatları dikkatinizi çekiyor. R serisi supersport motosikletlerden gelen DNA kullanılarak şekillendirildi. Radikal hafif karoseri nereye giderseniz gidin gözler üzerinizde olacak. Son zamanlarda Scooter üreticileri bu tarza önem veriyorlar. 50 cc lik sıvı soğutmalı bu modelin hızlanması olağan üstü. Geniş ayak koyma alanı ve yeni sitil ikili koltuk sportif veya rahat sürüş pozisyonsağlıyo., koltuk altında bir tam yüz kaskı konulabilecek kadar geniş. 7-litrelik yakıt deposu ile uzun sürüşler yapabilirsiniz. yüksek teknoloji ürünü tasarımda LCD gösterge paneli ve dinamik farlar gibi özellikleri ile tam donanımlı geliyor. Aerox Ar ağırlığı azaltmak 13-inç hafif dökme alaşım jantlar ile donatılmış. Üstün yol tutuşu ve gelişmiş spor bir görünüm için geniş 140/60-13 arka lastik ve 130/60-13 ön lastik kullanılmış . Büyük çaplı 190 mm ön ve arka diskler ciddi fren performansı ve kontrolü sağlıyor. Teknik özellikleri : Motor tipi: Tek silindirli, sıvı soğutmalı, 2-zamanlı Güç : 49.3 cc Sıkıştırma oranı: 12 ± 0,5: 1 Maksimum güç: 2.43 kW @ 6,750 rpm Maksimum tork: 3,53 Nm @ 6,500 rpm Ateşleme sistemi: CDI Marş sistemi: Elektrik ve Ayaktan İletim sistemi: Otomatik, V-Kayış Şasi Ön süspansiyon sistemi: Teleskopik çatal Ön amortisör : 80 mm Arka süspansiyon sistemi: Birim Salıncak Arka amortisör: 63 mm Ön fren: Hidrolik tek disk, 190 mm ??Ø Arka fren: Hidrolik tek disk, 190 mm ??Ø Ön lastik: 130/60-13 Arka lastik: 140/60-13 Boyutlar Toplam uzunluğu: 1.870 mm Genel genişlik: 700 mm Toplam yükseklik: 1.155 mm Koltuk yüksekliği: 815 mm Dingil açıklığı: 1.275 mm Minimum yerden yükseklik: 130 mm Islak ağırlığı: 97 kg Yakıt deposu kapasitesi: 7.0 litre |
|
Son Düzenleme: 17 Oca 2013 00:53 yazan atezer.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|