Hoş geldiniz,
Ziyaretçi
|
|
|
Ahmet Erşen yazan:
Emre ,geçmiş olsun.. Gaz kolun takılı kaldıysa paniklemek yerine kontak kapatman sorunu çözerdi , neyse tekrar geçmiş olsun.. Motoruna çok şey borçlusun ..Seni usta yaptı...A dan Z ye motorda el atmadığın yer ve parça kalmadı.. Evet seni oldukça yordu ama inşallah bundan sonra alacağın motorunu bilinçli , sorunsuz ve keyifle kullanacağına eminim.. Bu arada araştırdım , sikayetvar.com'da aynı sorunu yaşayan biri daha var argent 150 gaz teli takılı kalmış ve motor 80 km hızlara çıkmış kaza yapmıış , dağılmıştı motoru alah beterinden korusun . Bendede bugun aynı sorun oldu bende oraya yazdım şikayetimi bakalım |
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Emre ,geçmiş olsun.. Gaz kolun takılı kaldıysa paniklemek yerine kontak kapatman sorunu çözerdi , neyse tekrar geçmiş olsun.. Motoruna çok şey borçlusun ..Seni usta yaptı...A dan Z ye motorda el atmadığın yer ve parça kalmadı.. Evet seni oldukça yordu ama inşallah bundan sonra alacağın motorunu bilinçli , sorunsuz ve keyifle kullanacağına eminim.. |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Ahmet Erşen yazan:
Emre , yeni karbüratör takılırken contanın durumuna bakılmadı mı.. Eski karbüratörü de de yeni karbüratörü taktıktan sonra da gaz kesme problemi devam etti.. Benim bildiğim bir parça söküldüğünde varsa contasına bakılır sağlamsa parça tekrar takılır , yıpranmış ise yeni conta takılarak değiştirilir.. Demek ki manifolt contasına hiç bakılmamış.. . Resimle yapılan çalışmalar için doğru yorum yapmak kolaylaşıyor..Çalışmanı resimlemen iyi olmuş.. Manifolt contasında görünen iki yırtık az değil..Yanma odasına benzin karbüratörden pistonun yaptığı emiş kuvveti ile geliyor..Contadaki iki yırtık hava kaçağına neden olarak pistonun emiş gücünü azaltıyor..Rolantide ve motor güçteyken yeterli benzin yanma odasına gelemiyor..Bu nedenle ayarsız hava / benzin karışımından dolayı motorun sıhhatli çalışmıyor...Contayı değiştirdikten sonra hava ve benzin gelişi normale dönerek motor sıhhatli çalışmaya başlıyor.. Birde manifolt un kauçuk ve içindeki alüminyum boruda çatlak olup olmadığını da kontrol et.. Durumu izah ettim dedi ikisinden olmasi zor ateslemeyi soktuler 2 tane soket ve bos sallanıyordu dediler sorunun bu . Onu duzelttiler tum soketleri kontrol ettiler karburatoru takıp hava gaz ayarini uaptilar motor süper oldu. Donuste yolda gaz kolu takili kaldi panik yaptim düştüm 40 km kadat hizda manet sinyal ayna vs kirildi bende yaralanmalar oldu ..ama.motoru tam test edemedim . Orda baktigimda tel cikmis bostaydi onu taktim duzeldi insallah bidaha yapmaz |
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Ahmet Erşen yazan:
Emre , yeni karbüratör takılırken contanın durumuna bakılmadı mı.. Eski karbüratörü de de yeni karbüratörü taktıktan sonra da gaz kesme problemi devam etti.. Benim bildiğim bir parça söküldüğünde varsa contasına bakılır sağlamsa parça tekrar takılır , yıpranmış ise yeni conta takılarak değiştirilir.. Demek ki manifolt contasına hiç bakılmamış.. . Resimle yapılan çalışmalar için doğru yorum yapmak kolaylaşıyor..Çalışmanı resimlemen iyi olmuş.. Manifolt contasında görünen iki yırtık az değil..Yanma odasına benzin karbüratörden pistonun yaptığı emiş kuvveti ile geliyor..Contadaki iki yırtık hava kaçağına neden olarak pistonun emiş gücünü azaltıyor..Rolantide ve motor güçteyken yeterli benzin yanma odasına gelemiyor..Bu nedenle ayarsız hava / benzin karışımından dolayı motorun sıhhatli çalışmıyor...Contayı değiştirdikten sonra hava ve benzin gelişi normale dönerek motor sıhhatli çalışmaya başlıyor.. Birde manifolt un kauçuk ve içindeki alüminyum boruda çatlak olup olmadığını da kontrol et.. |
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Emre , yeni karbüratör takılırken contanın durumuna bakılmadı mı.. Eski karbüratörü de de yeni karbüratörü taktıktan sonra da gaz kesme problemi devam etti.. Benim bildiğim bir parça söküldüğünde varsa contasına bakılır sağlamsa parça tekrar takılır , yıpranmış ise yeni conta takılarak değiştirilir.. Demek ki manifolt contasına hiç bakılmamış.. . Resimle yapılan çalışmalar için doğru yorum yapmak kolaylaşıyor..Çalışmanı resimlemen iyi olmuş.. Manifolt contasında görünen iki yırtık az değil..Yanma odasına benzin karbüratörden pistonun yaptığı emiş kuvveti ile geliyor..Contadaki iki yırtık hava kaçağına neden olarak pistonun emiş gücünü azaltıyor..Rolantide ve motor güçteyken yeterli benzin yanma odasına gelemiyor..Bu nedenle ayarsız hava / benzin karışımından dolayı motorun sıhhatli çalışmıyor...Contayı değiştirdikten sonra hava ve benzin gelişi normale dönerek motor sıhhatli çalışmaya başlıyor.. Birde manifolt un kauçuk ve içindeki alüminyum boruda çatlak olup olmadığını da kontrol et.. |
Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR Piaggio X 9 250 / 2007 Mondial ZAT 150 XL A Rh + / 1949
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|
Bugün contayı buldum 10 lira fiyatı vardı aldım geldim taktım , takınca 1 saat motor çalışmadı karbüratörün hava filtre hortumunu çıkardım marşa bastım çalıştı boğuk bir şekilde sonra hava filtresinin hortumunu geçirdim düzeldi rölanti ayarını yaptım . Şuan rölanti çok stabil en ufak dalgalanma yok . Rölantide çalışınca çok az gaz verince boğuk alıyordu gazı ilk o sorun yok şuan herşey düzgün . Motor çok tok çalışıyor ve istekli çalışıyor gaza tepkilerinde artış var . En kısa zamanda e5'e çıkp test ediceğim bakalım inşallah çözdük bu sefer olayı bu kadar basit birşeydi
|
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
|
|