Facebook Twitter Google Youtube
  • Ana Sayfa
  • Son Konular
  • Forum
  • Haberler
Sarı Çizgi Hareketi Yürünebilir Sürülebilir yollar İçin hepberaber
 
Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanııcı Adı: Şifre: Secret Key Beni hatırla
Şifremi unuttum Kullanıcı adımı unuttum
Son Konular
Scooter Genel Bilgi ve Paylaşım Alanı
Scootercinin Şikayet ve Sorunları
Manifold contası çatlaması hakkında bilgi ?
Scooter Tüketici hakları köşesi
  • Sayfa:
  • 1
  • 2

BAŞLIK: Manifold contası çatlaması hakkında bilgi ?

Manifold contası çatlaması hakkında bilgi ? 17 Haz 2016 00:22 #34774

  • Emre Fırat
  • Emre Fırat Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Forum Meraklısı
  • Gönderiler: 101
  • Teşekkür Sayısı: 15
  • Başarı: 2
Ahmet Erşen yazan:

Emre ,geçmiş olsun..
Gaz kolun takılı kaldıysa paniklemek yerine kontak kapatman sorunu çözerdi , neyse tekrar geçmiş olsun..
Motoruna çok şey borçlusun ..Seni usta yaptı...A dan Z ye motorda el atmadığın yer ve parça kalmadı..
Evet seni oldukça yordu ama inşallah bundan sonra alacağın motorunu bilinçli , sorunsuz ve keyifle kullanacağına eminim..


Teşekkür ederim Ahmet abi , çok ani oldu gazı kapadım yokuş çıkıştı bakıcaktım sorun düzeldimi diye bir ara gazı kapadım hızını aldıktan sonra baktım motor hala hızlanmaya başlıyor zaten o anda yere kapaklandım nasıl oldu anlamadım oysa önümde boş yol arka freni bir yandan sıkarak kontak kapatabilirdimde ama oldu işte :) Tamda hava kavrulmuş , durup montu bagaja attım eldiveni kaskı taktım tshirtle pöfür pöfür gideyim eve 4 km kaldı dedim ama işte olmadı :)
Bu arada araştırdım , sikayetvar.com'da aynı sorunu yaşayan biri daha var argent 150 gaz teli takılı kalmış ve motor 80 km hızlara çıkmış kaza yapmıış , dağılmıştı motoru alah beterinden korusun . Bendede bugun aynı sorun oldu bende oraya yazdım şikayetimi bakalım
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

Manifold contası çatlaması hakkında bilgi ? 16 Haz 2016 22:34 #34773

  • Ahmet Erşen
  • Ahmet Erşen Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Moderator
  • Gönderiler: 5350
  • Teşekkür Sayısı: 425
  • Başarı: 88

Emre ,geçmiş olsun..
Gaz kolun takılı kaldıysa paniklemek yerine kontak kapatman sorunu çözerdi , neyse tekrar geçmiş olsun..
Motoruna çok şey borçlusun ..Seni usta yaptı...A dan Z ye motorda el atmadığın yer ve parça kalmadı..
Evet seni oldukça yordu ama inşallah bundan sonra alacağın motorunu bilinçli , sorunsuz ve keyifle kullanacağına eminim..


Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR
Piaggio X 9 250 / 2007
Mondial ZAT 150 XL
A Rh + / 1949
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

Manifold contası çatlaması hakkında bilgi ? 16 Haz 2016 21:21 #34772

  • Emre Fırat
  • Emre Fırat Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Forum Meraklısı
  • Gönderiler: 101
  • Teşekkür Sayısı: 15
  • Başarı: 2
Ahmet Erşen yazan:

Emre , yeni karbüratör takılırken contanın durumuna bakılmadı mı..
Eski karbüratörü de de yeni karbüratörü taktıktan sonra da gaz kesme problemi devam etti..
Benim bildiğim bir parça söküldüğünde varsa contasına bakılır sağlamsa parça tekrar takılır , yıpranmış ise yeni conta takılarak değiştirilir..
Demek ki manifolt contasına hiç bakılmamış..
.
Resimle yapılan çalışmalar için doğru yorum yapmak kolaylaşıyor..Çalışmanı resimlemen iyi olmuş..
Manifolt contasında görünen iki yırtık az değil..Yanma odasına benzin karbüratörden pistonun yaptığı emiş kuvveti ile geliyor..Contadaki iki yırtık hava kaçağına neden olarak pistonun emiş gücünü azaltıyor..Rolantide ve motor güçteyken yeterli benzin yanma odasına gelemiyor..Bu nedenle ayarsız hava / benzin karışımından dolayı motorun sıhhatli çalışmıyor...Contayı değiştirdikten sonra hava ve benzin gelişi normale dönerek motor sıhhatli çalışmaya başlıyor..
Birde manifolt un kauçuk ve içindeki alüminyum boruda çatlak olup olmadığını da kontrol et..


Sorunu bugün çözdük galiba . Bugun muayeneye giderken yine yaptı sorun .maslak sanayide usta dedi ya beyin yada sargi . Sargi ise 140 olur beyinse 70 dedi . Geri dondum parcaciya . Beyin 15 lira dedi sargi 35 lira dedi . Servisine işçilik fiyati sordu 20 liraya degisim yapılır dedi işçiliği.
Durumu izah ettim dedi ikisinden olmasi zor ateslemeyi soktuler 2 tane soket ve bos sallanıyordu dediler sorunun bu . Onu duzelttiler tum soketleri kontrol ettiler karburatoru takıp hava gaz ayarini uaptilar motor süper oldu. Donuste yolda gaz kolu takili kaldi panik yaptim düştüm 40 km kadat hizda manet sinyal ayna vs kirildi bende yaralanmalar oldu ..ama.motoru tam test edemedim . Orda baktigimda tel cikmis bostaydi onu taktim duzeldi insallah bidaha yapmaz
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

Manifold contası çatlaması hakkında bilgi ? 14 Haz 2016 23:38 #34769

  • Emre Fırat
  • Emre Fırat Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Forum Meraklısı
  • Gönderiler: 101
  • Teşekkür Sayısı: 15
  • Başarı: 2
Ahmet Erşen yazan:

Emre , yeni karbüratör takılırken contanın durumuna bakılmadı mı..
Eski karbüratörü de de yeni karbüratörü taktıktan sonra da gaz kesme problemi devam etti..
Benim bildiğim bir parça söküldüğünde varsa contasına bakılır sağlamsa parça tekrar takılır , yıpranmış ise yeni conta takılarak değiştirilir..
Demek ki manifolt contasına hiç bakılmamış..
.
Resimle yapılan çalışmalar için doğru yorum yapmak kolaylaşıyor..Çalışmanı resimlemen iyi olmuş..
Manifolt contasında görünen iki yırtık az değil..Yanma odasına benzin karbüratörden pistonun yaptığı emiş kuvveti ile geliyor..Contadaki iki yırtık hava kaçağına neden olarak pistonun emiş gücünü azaltıyor..Rolantide ve motor güçteyken yeterli benzin yanma odasına gelemiyor..Bu nedenle ayarsız hava / benzin karışımından dolayı motorun sıhhatli çalışmıyor...Contayı değiştirdikten sonra hava ve benzin gelişi normale dönerek motor sıhhatli çalışmaya başlıyor..
Birde manifolt un kauçuk ve içindeki alüminyum boruda çatlak olup olmadığını da kontrol et..


Ahmet abi karbüratörü ben değiştirmiştim malesef , manifoldun blok ile birleştiği yerde sıvı conta olabilceğini düşündüm ve değişirken oradan değil boğazdaki kelepçeden çıkararak sökmüştüm o yüzden kontrol edemedim . Defalarca servise gittim adamla çıktık 20 km test ettik tık demedi ama eve dönerken stop ediyor deli ettin dün baya vakit ayırdım söktüm inceledim hep ve bu soruna denk geldim . Bugun 10 km kadar yaptım ve henüz bir problem yaşamadım sabah 8de işe giderken depoyu doldurucam akşam 4te paydos edince e5'e çıkıcam trafik saati olucak ama sorun varsa yapması lazım . şuan olumlu yönde görüşlerim inşallah hallolmuştur
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

Manifold contası çatlaması hakkında bilgi ? 14 Haz 2016 22:02 #34767

  • Ahmet Erşen
  • Ahmet Erşen Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Moderator
  • Gönderiler: 5350
  • Teşekkür Sayısı: 425
  • Başarı: 88

Emre , yeni karbüratör takılırken contanın durumuna bakılmadı mı..
Eski karbüratörü de de yeni karbüratörü taktıktan sonra da gaz kesme problemi devam etti..
Benim bildiğim bir parça söküldüğünde varsa contasına bakılır sağlamsa parça tekrar takılır , yıpranmış ise yeni conta takılarak değiştirilir..
Demek ki manifolt contasına hiç bakılmamış..
.
Resimle yapılan çalışmalar için doğru yorum yapmak kolaylaşıyor..Çalışmanı resimlemen iyi olmuş..
Manifolt contasında görünen iki yırtık az değil..Yanma odasına benzin karbüratörden pistonun yaptığı emiş kuvveti ile geliyor..Contadaki iki yırtık hava kaçağına neden olarak pistonun emiş gücünü azaltıyor..Rolantide ve motor güçteyken yeterli benzin yanma odasına gelemiyor..Bu nedenle ayarsız hava / benzin karışımından dolayı motorun sıhhatli çalışmıyor...Contayı değiştirdikten sonra hava ve benzin gelişi normale dönerek motor sıhhatli çalışmaya başlıyor..
Birde manifolt un kauçuk ve içindeki alüminyum boruda çatlak olup olmadığını da kontrol et..


Ahmet Erşen
Bostanlı . İZMİR
Piaggio X 9 250 / 2007
Mondial ZAT 150 XL
A Rh + / 1949
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.

Manifold contası çatlaması hakkında bilgi ? 14 Haz 2016 13:58 #34765

  • Emre Fırat
  • Emre Fırat Kullanıcısının Avatarı
  • Offline
  • Forum Meraklısı
  • Gönderiler: 101
  • Teşekkür Sayısı: 15
  • Başarı: 2
Bugün contayı buldum 10 lira fiyatı vardı aldım geldim taktım , takınca 1 saat motor çalışmadı karbüratörün hava filtre hortumunu çıkardım marşa bastım çalıştı boğuk bir şekilde sonra hava filtresinin hortumunu geçirdim düzeldi rölanti ayarını yaptım . Şuan rölanti çok stabil en ufak dalgalanma yok . Rölantide çalışınca çok az gaz verince boğuk alıyordu gazı ilk o sorun yok şuan herşey düzgün . Motor çok tok çalışıyor ve istekli çalışıyor gaza tepkilerinde artış var . En kısa zamanda e5'e çıkp test ediceğim bakalım inşallah çözdük bu sefer olayı bu kadar basit birşeydi :)
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
  • Sayfa:
  • 1
  • 2
Yetkililer: Cemal Dolunay, atezer, Ahmet Erşen
Son Konular
Scooter Genel Bilgi ve Paylaşım Alanı
Scootercinin Şikayet ve Sorunları
Manifold contası çatlaması hakkında bilgi ?
Sayfa oluşturma zamanı: 0.125 saniye
Sistem Kunena Forum

Scooter Bilgi Forumu

Türkiye Scooter Motosikletleri Bilgi Platformu (kuruluş Aralık 20, 2009) Scooter Motosikletler Hakkında Bilmek istediğiniz herşey Scooter
PageRank Checking Icon
Hobiler Taşıt
CopyrightBar.comTurkeyCopyRightBar.comCopyright Scooter Bilgi Forumu - 2016 - . All rights reserved.
Designed by Scooter Bilgi Forumu