Hoş geldiniz,
Ziyaretçi
|
Dönüşün temel prensibi ; aracın dışa doğru kaymasına sebep veren merkezkaç kuvveti ile aracın içe doğru düşmesine sebebiyet veren yerçekiminin , birbirleri arasında dengesinin sağlanmasıdır. Merkezkaç kuvveti , dönüşlü yolların ters kısmında artar . Bu nedenle merkezkaç kuvvetini azaltmak için virajlı yollara girmeden önce hızınızı düşürün. • Dönüşün ana prensibi merkezkaç kuvveti ve yerçekimi kuvvetinin birlikte kullanılarak dengede kalmaktır. Bu 3 pozisyonda da başınızı dik ve gözlerinizi (bakışlarınızı) yatay konumda tutunuz. ARAÇLA BERABER YATARAK Bu sürüş pozisyonu sürücünün araç ile aynı oranda eğilmesi olarak açıklanabilir. Bu poziyon en doğal ve doğru pozisyondur, sürücünün öğrenmesi gerekir. ARAÇTAN DAHA FAZLA YATARAK Bu pozisyon sürücünün iç tarafa motosikletten daha fazla yattığı pozisyondur. Bu pozisyon daha iyi yol tu tuşu olduğu için yağmurlu,kaygan yollarda sürüşler için uygundur. DIŞA DOĞRU EĞİLEREK Bu pozisyon motosikletin içe doğru sürücüden daha fazla eğildiği po zisyondur. Bu pozisyonda hızlı dönüşler kolay gerçekleştirilir, sürücüye geniş gö rüş alanı sağlar, Sağlam yol tutuş sağladığı için yağmurlu ve kaygan zeminlerde kullanıma uygundur. Yinede zor zeminlerde kullanım özel dikkat gerektirir. |
|
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Şu kullanıcı(lar) Teşekkür etti: ishan
|